tips tegen stress

5 tips tegen stress

Iedereen heeft er weleens last van: stress. Het hoort bij het leven, toch? Maar niet altijd goed! Lees dit als je stressy bent en als je véél te veel te doen hebt.

  1. Slaap genoeg. Veel mensen die stress hebben werken door tot in de avond om bijvoorbeeld hun project af te krijgen. Anderen blijven extra laat op en piekeren over de dingen die ze nog moeten doen. Dit moet je niet doen! Ga op tijd naar bed, drink genoeg, lees een boek of kijk tv en ga lekker slapen. Ontspannen is ook belangrijk.
  2. Eet voldoende. Zonder eten functioneert je lichaam minder goed. Stress kan ervoor zorgen dat je minder honger hebt, maar probeer toch te blijven eten! Neem een lekker appeltje of een stukje komkommer, dan kan je er weer lekker tegenaan.
  3. Geef jezelf vrije tijd. Hoeveel je ook moet doen, zorg er altijd voor dat je jezelf genoeg pauzes gunt. Nou moet het niet zo zijn dat je uren niks gaat doen, maar neem een half uurtje tot een uurtje voor jezelf. Kijk een serie, lees een boek of doe helemaal niks! Ontspan lekker.
  4. Haal even wat frisse lucht! Fiets naar de supermarkt, laat je hond uit of wandel een klein stukje. Dit helpt je om te ontspannen en bewegen in de frisse lucht is goed tegen stress.
  5. Maak een to-do-list. Schrijf alles wat je moet doen op een papiertje. Zo ben je gestructureerd in je hoofd en verlaagt de stress een beetje. Weet je wat het leukste is aan een to-do-list? Het doorkrassen van de dingen die je hebt gedaan! YES!

Ga jij deze tips ook uitproberen?

Lees ook:
> 5 tips om je beter te concentreren
> 6x zo kom jij relaxed je examens door

Bron beeld: Pexels.com