fbpx

3x zo lunch je zonder brood

 

Geen zin meer in een bammetje met kaas? Probeer dan één van deze recepten zonder brood!

Pannenkoeken (banaan-ei)

Ingrediënten:
Banaan
2 eieren
Kaneel
Klein handje havermout

Maal de havermout fijn in een keukenmachine of met een vijzel. Prak de banaan in een kom, voeg de rest van de ingrediënten (inclusief havermout) toe. Mix alles goed door elkaar zodat het een beslag wordt. Verhit een koekenpan op het vuur en maak twee kleine pannenkoekjes. Herhaal dit tot het beslag op is. Laat het even afkoelen en doe de pannenkoekjes in folie of een klein bakje.

Quinoasalade

Ingrediënten
150 gram quinoa
Handje cherrytomaten
Kwart komkommer
Handje notenmix
Twee takjes lente-ui

Kook de quinoa zoals op de verpakking. Snijd de cherrytomaten, komkommer en lente-ui in kleine stukjes. Doe de gekookte quinoa in een bakje en voeg de groenten en de nootjes toe. Voor een lekkere dressing mix je balsamico met een eetlepel honing. Tip: neem de dressing apart mee!

Ei muffins

Ingrediënten voor 6 muffins
4 eieren
Scheutje melk
Handje spinazie
1 rode paprika
Peper en zout

Verwarm de oven voor op 180 graden. Vet een muffinvorm in met bakspray. Snijd de groenten in kleine blokjes en vul de muffinvormpjes met een laagje groenten. Breek in een aparte kom de eieren en kluts deze met een scheutje melk en peper en zout. Verdeel het ei-melk mengsel over de vormpjes (pas op: niet te vol). Doe de muffins voor ongeveer 20 minuutjes in de oven.

GRLMAG Redactie
GRLMAG Redactie

De GRLMAG-redactie houdt jou iedere dag op de hoogte van de hotste nieuwtjes en handigste tips.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GRLMAG maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Door op akkoord te klikken of door op de website te blijven komen, ga je hiermee akkoord.