fbpx

4 Workouts voor thuis

 

No more excuses: deze workouts kan je makkelijk thuis doen, en ze zijn nog eens leuk om te doen ook! Echt.

  1. Hoelahoepen Net als vroeger! Hoelahoepen is niet alleen leuk, het is ook supergoed voor je buikspieren. Tijdens het hoelahoepen gebruik je namelijk voornamelijk je bovenlichaam, waardoor je die spieren extra goed traint. Je verbrandt met een halfuurtje hoelahoepen al 7(!) calorieën per minuut! Tip: er zijn ook leuke workout video’s op YouTube met hoelahoepen.
  2. Touwtjespringen In the good old days deed je dit met je vriendinnen, nu is het een keiharde workout. Binnen een paar minuten ben je helemaal kapot. Je gebruikt je hele lichaam: benen om te springen, buikspieren om stabiel te blijven en armen om het touw te bewegen. Met 10 minuten touwtje springen verbrandt je ruim 200 calorieën. Bovendien zorgt het ook voor een betere balans, goed voor de clumsy meiden (guilty) onder ons.
  3. Dansen Dansen is niet alleen voor heel leuk, het is ook een goeie workout. Tijdens het dansen beweeg je al je spieren en ga je gegarandeerd zweten. Tijdens drie kwartier dansen verbrand je al gauw 220 calorieën. Zet een lekkere playlist aan op Spotify en ga een uurtje helemaal los!
  4. Elastiek Misschien heb je ze weleens in de sportschool zien liggen: fitnesselastieken. Hiermee kan je oefeningen nét dat stukje zwaarder maken om te zorgen dat ze nog effectiever zijn. Het elastiek zorgt voor extra weerstand. Je workout wordt er heel gemakkelijk wat intensiever van. Pak je elastiek, zet een lekker muziekje om en doe een paar oefeningen, bijvoorbeeld squats met het elastiek om je benen.
Beeld: Instagram Fitgirlchris
GRLMAG Redactie
GRLMAG Redactie

De GRLMAG-redactie houdt jou iedere dag op de hoogte van de hotste nieuwtjes en handigste tips.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GRLMAG maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Door op akkoord te klikken of door op de website te blijven komen, ga je hiermee akkoord.