fbpx

5 redenen waarom je niet afvalt

Help! Je wil werken aan een gezonder lichaam, sport je regelmatig, eet gezond maar je ziet geen resultaat. Dat kan de volgende redenen hebben.

  1. Je drinkt te weinig water. Water is ontzettend belangrijk als je wilt afvallen. Water zorgt ervoor dat je sneller vol zit en voert afvalstoffen af. Probeer per dag ongeveer 2 liter water te drinken. In veel eten zit ook water, dit telt natuurlijk ook mee.
  2. Je hebt veel stress. Denk je alleen maar aan sporten -> eten -> slapen? Dat is niet goed. Een focus is goed, maar sporten gaat om je happy en healthy voelen. Het moet geen obsessie worden. Onderzoeken hebben aangetoond dat stress juist zorgt voor gewichtstoename. So don’t worry!
  3. Je krijgt te weinig slaap. Als je te weinig slaapt krijgt, maakt je lichaam het hormoon ghreline aan. Dit hormoon zorgt ervoor dat je trek krijgt. Daarnaast krijg je minder leptine in je bloed, waardoor je minder snel vol zit. Met een nachtrust tussen de zeven en negen uren voorkom je dit.
  4. Je eet té gezond. Eet jij elke dag een avocado en is jou go-to snack een zakje noten of dadels? Dat is super gezond, maar er zitten heel veel calorieën in deze healthy foods. Gezond eten betekent niet altijd dat het laag in calorieën is. Vervang je zakje noten bijvoorbeeld door een appel of een ontbijtkoekreep.
  5. Sporten is niet meer uitdagend. Doe je al weken dezelfde workout routine in de sportschool? Dan is deze workout geen challenge meer voor je lichaam. Verhoog de gewichten eens met een paar kilo of probeer een nieuw workout schema. Zo krijgt je lichaam weer een boost!
GRLMAG Redactie
GRLMAG Redactie

De GRLMAG-redactie houdt jou iedere dag op de hoogte van de hotste nieuwtjes en handigste tips.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GRLMAG maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Door op akkoord te klikken of door op de website te blijven komen, ga je hiermee akkoord.