fbpx

5x zo word je stressproof

 

Stress zorgt ervoor dat je je opgejaagd en gespannen voelt. Maar met deze 5 tips hou jij stress onder controle.

  1. Maak een to do lijst. Deze ken je vast wel, maar het is zo belangrijk. Met dit lijstje zie je meteen wat er moet gebeuren. Tip: stel het op in volgorde van belangrijkheid, het opruimen van je kamer is niet zo heel dringend.
  2. Ga naar buiten. Al is het maar voor vijf minuten: duik de natuur in! Het is bewezen dat de buitenlucht je kalm en relaxed maakt. Ga bijvoorbeeld voor een korte wandeling met je hond of fiets een langere route naar school.
  3. Houd een dagboek bij. Dagelijks een dagboek bijhouden is lastig. Schrijf een paar regels met gebeurtenissen die je happy maken. Dit zorgt er niet alleen voor dat je deze momentjes onthoudt, maar ook dat je de kleine dingen waardeert.
  4. Keep smiling. Lachen is echt gezond. Als je lacht wordt er endorfine aangemaakt, dit maakt je blij én vermindert stress.. Trouwens deze methode werkt ook als je niet echt blij bent. Probeer maar eens nep te lachen, je gaat er vanzelf in geloven!
  5. Doe een dutje. Een snelle powernap zorgt voor extra alertheid, concentratie én stressvermindering. De ideale lengte is 20 tot 30 minuten. Kan je niet slapen? Zelfs even liggen op je bed kan al voor deze voordelen zorgen.
Bronnen: gezondheidsnet, het groene medicijn, mens en gezondheid
GRLMAG Redactie
GRLMAG Redactie

De GRLMAG-redactie houdt jou iedere dag op de hoogte van de hotste nieuwtjes en handigste tips.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GRLMAG maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Door op akkoord te klikken of door op de website te blijven komen, ga je hiermee akkoord.