fbpx

6x cardio zonder hardlopen

 
Word je al chagrijnig van het idee van hardlopen? Don’t worry, er zijn genoeg leuke cardio-activiteiten die je kan doen.

  1. Fietsen Fietsen kan je overal doen en de kans op een blessure is een stuk kleiner dan bij hardlopen. Een ander voordeel is dat je makkelijk een flink aantal kilometers kan maken. Met een rondje fietsen train je je billen, benen en kuiten. Organiseer samen met je bestie een fietstochtje langs een mooi park, dan is zo’n uurtje cardio nog leuk ook.
  2. Steps Met een stepbankje in een huis heb jij het ideale cardio apparaat. Zet een lekkere playlist op en let’s get this workout started! Tijdens het steppen train je vooral je benen, heupen en billen aan. In de sportschool zijn er ook vaak groepslessen waar je kan steppen. Vergis je niet, met een halfuur steppen verbrand je ongeveer 400 calorieën.
  3. Zwemmen De perfecte sport als je dol bent op water of snel blessures krijgt. Zwemmen is namelijk de minst blessuregevoelige sport. Dacht je dat een baantje zwemmen easy was? Think again, met een halfuur zwemmen verbrand je al zo’n 300 calorieën. Tijdens deze workout gebruik je je hele lichaam waardoor je na verloop van tijd overal mooi toned wordt.
  4. Klimmen De klimmuur is echt niet alleen voor jongens. Klimmen is een uitdagende sport waarmee je je spierkracht, spieruithoudingsvermogen én conditie traint. Tijdens het klimmen train je vooral de grip in je handen en kracht in je onderarmen. En hoe tof is het als jij op vakantie een echte berg kan beklimmen?!
  5. Touwtje springen De goedkoopste sport, het enige wat je nodig hebt is een springtouw. Met deze workout verbrand je super snel calorieën: zo’n tien minuten springen staat gelijk aan ongeveer 200 calorieën! Bovendien is dit een echte full body workout én train je je balans en coördinatie.
  6. Groepslessen In de sportschool worden vaak verschillende groepslessen aangeboden. Met een lesje bodycombat, GRIT, bodypump of spinning heb jij je portie cardio zeker wel gehad. Deze groepslessen lijken misschien makkelijk, maar dat zijn ze niet. Extra pluspunt: je groepsleden en je trainer zorgen voor net dat beetje extra motivatie.

Wat is jouw favoriete vorm van cardio?

GRLMAG Redactie
GRLMAG Redactie

De GRLMAG-redactie houdt jou iedere dag op de hoogte van de hotste nieuwtjes en handigste tips.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GRLMAG maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Door op akkoord te klikken of door op de website te blijven komen, ga je hiermee akkoord.