fbpx

Challenge: een healthy life week 1

 

Een paar maanden geleden deed ik mijn eerste challenge voor GRLMAG, namelijk de Kylie Jenner challenge. Nu ga ik iets heel anders doen. Ik ga namelijk voor twee weken gezonder leven!

Hiervoor gebruik ik onder andere tips van BodieBoost (een methode om af te vallen/gezonder te leven)… Hoe zal ik deze challenge overleven?

Bodieboost

Terwijl ik met een lichtelijke donut, snoep en chipsverslaving deze challenge begin mag ik nu niet snoepen. BodieBoost is gelukkig niet zo streng, want je mag eigenlijk heel veel dingen gewoon eten. Zo zijn er 5 ‘families’  (koolhydraten, zuivel, eiwitten, groente en fruit) en hiervan mag je iedere dag 2 stuks. Mijn drie verslavingen horen daar helaas niet bij… Afkicken dus! De eerste dagen waren echt heel zwaar. Ik ben continu met eten bezig en doordat ik er steeds over nadenk, krijg ik ook nogal trek iedere keer. Niet zo handig dus…

Ik ontbijt steeds met yoghurt, fruit en soms zelfgemaakte granola. Rond 11.00 uur mag je dan weer snacken. Bijvoorbeeld snoeptomaatjes of 3 mandarijnen. Rond 13.00 uur eet ik twee broodjes met kipfilet en rond 15.00 uur kan ik niet wachten totdat ik wat worteltjes of tomaatjes kan eten. In het boek van BodieBoost staan allemaal lekkere recepten voor ‘s avonds. Mijn lieve moeder maakt iedere avond zo’n lekker recept voor mij klaar. Maar toch vind ik het lastig om die donuts, chips en snoep uit mijn hoofd te krijgen. Het lukt mij een paar dagen om niks te snoepen, maar in het weekend ging het mis… Ook al mag je twee keer ‘cheaten’, voor mij waren het eerder twee dagen ‘cheaten’. Oeps! Volgende keer dus nog beter mijn best doen. Maar hoe?

BodieBooster Shanna geeft een handige tip: “Misschien proberen om wat vollere producten te nemen. Meergranenbrood of vezelrijke crackers. En als middagsnack wat meer groentes. Dus gewoon een goeie schaal met komkommer, tomaatjes en wortels ofzo. Beetje afwisselen. Meer vullend fruit is ook goed. Een banaan vult bijvoorbeeld meer dan mandarijn… En de weekenden zijn gewoon het lastigst. Dan moet je bij jezelf bedenken waarom je gezonder wil eten. Dit goed in je hoofd houden en heel veel doorzettingsvermogen hebben!”

Ik ga deze week weer knallen en hopelijk gaat het dan een stuk makkelijker. Je leest het volgende week weer hier op GRLMAG 😉 Ik ga de tweede week ook meer sporten. Het is de bedoeling om 3x in de week een uur te sporten. Wish me luck. And please, plaats geen lekkere snacks op Instagram bijvoorbeeld. It’s killing me!

GRLMAG Redactie
GRLMAG Redactie

De GRLMAG-redactie houdt jou iedere dag op de hoogte van de hotste nieuwtjes en handigste tips.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GRLMAG maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Door op akkoord te klikken of door op de website te blijven komen, ga je hiermee akkoord.