fbpx

6x easy en healthy snacks

Soms kan wat gezonder eten je zelfvertrouwen een echte boost geven. Je voelt je fitter en je zit lekkerder in je vel. Maar gezonde en makkelijke snacks staan ook leuk op je Instagram en zijn leuk om te maken (én lekker natuurlijk). In ieder geval een stuk leuker dan het opentrekken van een zak chips. Geen zin in veel moeite? Er zitten ook een paar snacks tussen die helemaal geen tijd kosten.

1. Rauwkost dippen

Eet je groente! Daar word je groot en sterk van! Dat ook… maar het is ook superlekker. Er zijn genoeg kleine verpakkingen groente te koop in de winkel. Baby worteltjes, mini komkommers.

Te saai voor jou? Dip ze in de Heksenkaas of hummus! Extra lekker!

2. Rijstwafels

Heb je salty cravings en zin iets knapperigs? Laat die zak chips maar liggen, rijstwafels zijn een stuk goedkoper en werken net zo goed voor die cravings. Mega lekker met een plakje kaas of pindakaas. Goed als snack, maar ook als lunch!

3. Nootjes

Laat deze maar door je ouders kopen, want noten zijn heel duur! Maar zitten wel bomvol goede vetten. Overdrijf alleen niet, want te veel vetten is ook niet goed.

4. Sojaboontjes

Hou je van sushi? Dan zijn de sojaboontjes je vast niet ontgaan. Ze heetten ook wel edamame en zijn prima! Ze smaken een beetje als nootjes en eet je zo een heel bakje van leeg.

5. Pop pop popcorn!

Cliché… Maar té lekker! Popcorn is zo luchtig dat je waarschijnlijk niet door hebt hoeveel je er van eet. Je zal misschien denken dat zoete popcorn de meeste calorieën bevat maar niets is minder waar. Oh, en als je ze zelf popt is het nog een stukje beter en lekkerder. Je huis ruikt zowaar naar een bioscoop.

6. Bananenbrood in plaats van cake

Zelf iets bakken? Dan ga je voor bananenbrood in plaats van cake, veel beter!

Zo maak je bananenbrood

Wat heb je nodig:

  1. 3 bananen (het liefst rijp)
  2. 3 eitjes
  3. 100 gram meel
  4. 50 gram havermout
  5. 1,5 lepel bakpoeder
  6. Handje nootjes
  7. Snufje zout

Bereiding:

  1. Voorverwarm je oven op 175 graden.
  2. Prak de bananen tot ze geen stukjes meer bevatten.
  3. Klop de eieren luchtig en voeg wat zout toe. Meng dit samen met de bananen.
  4. Voeg het meel toe en meng tot een glad beslag.
  5. Add de bakpoeder tot het geheel.
  6. Roer de nootjes door je beslag.
  7. Giet het mengsel in een cakevormen laat 45-50 minuten bakken.
  8. Is de tijd om? Check even met een satéprikker of er nog beslag aan blijft hangen.
  9. Laat even afkoelen en smullen maar!

Lees ook:

5x Simpel gezond eten

Deze fitgirls moet je volgen op instagram

Bron beeld: Unsplash & Pixabay

Hester Heijmans
Hester Heijmans

Hester is een enthousiaste (te leergierige) journalistiek student. Ze gaat stukjes schrijven over celebrity-nieuws en lifestyle gerelateerde dingetjes met heel veel tips en tricks!

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GRLMAG maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Door op akkoord te klikken of door op de website te blijven komen, ga je hiermee akkoord.