fbpx

Snacken voor gevorderden

 

Zit je broek nog nét wat te strak en maak je, je al angstvallig zorgen over de aanstormende zomer? Geen paniek! We tippen je vijf healthy snacks die je prima kunt eten als tussendoortje.

  1. Watermeloen Een stukkie watermeloen is echt een snack uit duizenden! Daarom staat ‘ie ook op nummertje uno. Omdat watermeloen dus (duh) veel water bevat, wel 95%, vult het enorm. Daarnaast bevat het ook een boel vitamines en mineralen, zoals: ijzer, kalium en vitamine C.
  2. Jonge Kokosnoot ….Ehhm watte? Yup. Jonge kokosnoten koop je tegenwoordig ook gewoon op de markt of bij hippe coffee tentjes als CT Coffee & Coconuts. Een super combi, want het stilt zowel je dorst -als je honger! Eerst drink je namelijk het kokoswater uit de kokosnoot en daarna kun je het lekkere vruchtvlees eruit schrapen. Echt heerlijk!
  3. Gekookt eitje Deze heb je niet zo snel bij de hand, want het moet natuurlijk eventjes koken, maar is wel écht een aanrader. Een gemiddeld gekookt ei bevat namelijk maar 75 kcal. Ze zeggen zelfs dat als je ‘s ochtends met een eitje begint je minder gedurende de dag eet. It’s worth the try, right?
  4. Dadels (max. 2 stuks) Dadels schijnen ware vitamineboosters te zijn, maar bevatten wel veel suikers. Eet er dus geen tien, maar houd het gewoon bij een of twee. Perfect als je zin hebt in iets zoetigs en een heel stuk gezonder dan een zak snoep.
  5. Komkommer/wortel met een hummus dipje Kies voor een lekker knapperig worteltje of stukje komkommer en dip het voor wat extra jammie-gehalte in de hummus. Hummus bevat lekker veel eiwitten, maar ook veel calorieën. Maak het dus niet te gek. Al geldt dit laatste natuurlijk voor alles wat je teveel eet.

Voor welke ga jij?

GRLMAG Redactie
GRLMAG Redactie

De GRLMAG-redactie houdt jou iedere dag op de hoogte van de hotste nieuwtjes en handigste tips.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GRLMAG maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Door op akkoord te klikken of door op de website te blijven komen, ga je hiermee akkoord.