fbpx

Test: welke sport past bij jou?

 
Wil je graag sporten maar weet je niet welke sport bij jou past? Doe de test en kom erachter!

  1. Waarom wil je graag sporten?
    A) Ik wil sterk en toned worden
    B) Ik wil nieuwe sporten ontdekken en mensen ontmoeten
    C) Ik wil mijn conditie opbouwen en zen worden
    D) Ik wil graag iets gezonder leven
  2. Vind je sporten belangrijk?
    A) Ja heel erg, dankzij sporten voel ik me beter
    B) Jawel, maar ik doe het wel voor de lol
    C) Ja, ik kan echt niet zonder
    D) Niet echt, maar ik weet dat het goed voor me is
  3. Sport je liever alleen of samen?
    A) Alleen, maar als ik mensen tegen kom vind ik het gezellig
    B) Samen, ik kan echt niet alleen sporten
    C) Alleen, als ik sport ben ik in mijn eigen wereld
    D) Ik sport het liefst met één iemand, zoals een BFF of een trainer
  4. Wat wil je voelen na het sporten?
    A) Ik wil me helemaal afgepeigerd maar voldaan voelen
    B) Ik wil voelen dat ik calorieën heb verbrand
    C) Ik wil zen worden in mijn hoofd
    D) Ik wil me beter over mijzelf voelen
  5. Wat vind je het leukst aan sporten?
    A) Dat ik merk dat ik steeds sterker wordt
    B) Het ontmoeten van nieuwe mensen
    C) Dat mijn conditie steeds beter wordt
    D) Dat ik alles op mijn tempo kan doen
  6. Wat voor sport lijkt je het leukst?
    A) Naar de sportschool
    B) Activiteiten in een groep
    C) Lekker naar buiten
    D) Iets dat je thuis kan doen
  7. Wat is een reden dat je niet zou gaan sporten?
    A) Geen, ik ga altijd!
    B) Als ik een blessure heb of me niet lekker voel
    C) Als ik geen tijd heb om te gaan
    D) Als ik echt geen zin heb, dan ga ik ook niet

Heb jij vooral A? Dan is krachttraining echt iets voor jou. Geen zorgen, je verandert echt niet in een vrouwelijke hulk. Met krachttraining train je je spieren waardoor je shape juist extra goed uitkomt. Ideaal voor als je net wat strakker wilt worden en graag met gewichten zwaait. De volgende keer dat je gaat sporten moet je dus eens langs het krachthonk! Vraag bij jouw plaatselijke sportschool om een schema of kijk eens online.

Heb jij vooral B? Dan zijn groepslessen echt jouw ding. Tijdens een groepsles kan de trainer een oogje in het zeil houden of jij alle oefeningen goed uitvoert. En denk je dat je het niet meer kan volhouden? No way! Andere teamleden slepen jou met hun enthousiasme erdoorheen.  Je wilt natuurlijk niet als eerste opgeven. Ga bijvoorbeeld voor spinning, dansles of een heftige workout zoals GRIT.

Heb jij vooral C? Dan ben jij een cardiogirl. Wanneer jij je gestrest voelt of boos, dan is sporten jouw uitlaatklep. Cardio is hier ideaal voor. Het enige wat je nodig hebt is een leuke playlist en je kan al je emoties uiten in je workout. Wanneer je in een mooie omgeving woont kan je je sportschoenen of je fiets pakken. Wat minder mazzel? In de sportschool heb je genoeg cardio apparaten die je kan gebruiken.

Heb jij vooral D? Dan zijn thuis workouts ideaal voor jou. Heb je niet veel zin om elke keer naar de sportschool te gaan of komen de lessen jou niet zo goed uit? Hello internet! Op YouTube vind je allerlei workout video’s. Kijk eens op het kanaal FitnessBlender of Blogilates. En deze kan je allemaal doen vanuit je eigen kamer. Extra handig: je hoeft hiervoor geen dure dingen aan te schaffen. Alleen sportkleding en een matje.

And goooo!

GRLMAG Redactie
GRLMAG Redactie

De GRLMAG-redactie houdt jou iedere dag op de hoogte van de hotste nieuwtjes en handigste tips.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GRLMAG maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Door op akkoord te klikken of door op de website te blijven komen, ga je hiermee akkoord.