fbpx

Zo voorkom je stress-eten

 

Eet jij je stress ook weg? Gebruik deze zes tips om er vanaf te komen:

  1. Vind uit waarom je gestrest bent. Voel je je opgejaagd vanwege huiswerk of verwachtingen van anderen? Als je weet wat de stress veroorzaakt,  dan kan je er wat aan doen. Voor proefwerken maak je bijvoorbeeld een to do lijst met alle taken die je moet doen.
  2. Maak homemade snacks. Supermarkt food is niet altijd even gezond. Wanneer je je eigen snacks maakt weet je precies wat erin zit. Maak lekkere havermout koekjes of bak je eigen groentechips. Net zo lekker én een stuk gezonder als je toch wil snacken.
  3. Duik de natuur in. De buitenlucht heeft een rustig effect waardoor je je minder stressed voelt. Tijdens een korte wandeling kan je je gedachten verzetten en nadenken over waar die gevoelens vandaan komen. Bovendien kan je buiten moeilijker bij je zak chips.
  4. Uit je stress met een workout. Soms is er even geen oplossing en moet je gewoon je energie kwijt. Pak dan je sneakers en sporttas en get moving! Ren een blokje om of kies een leuke workout video op YouTube.
  5. Vermijd suiker en cafeïne. Deze twee zorgen er helaas niet voor dat jij je happier voelt. Ze zorgen juist voor een energiedip waardoor je je alleen maar naarder voelt. Grijp dus niet naar koffie of koekjes, hoe moeilijk het ook is..
  6. Kruip op de bank en doe een dutje. Genoeg slaap zorgt ervoor dat je minder snel gestrest raakt. Dankzij een korte powernap daalt je bloeddruk zodat je weer helemaal kalm wordt. En nee, dutjes zijn écht niet alleen voor kinderen.

Succes!

GRLMAG Redactie
GRLMAG Redactie

De GRLMAG-redactie houdt jou iedere dag op de hoogte van de hotste nieuwtjes en handigste tips.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GRLMAG maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Door op akkoord te klikken of door op de website te blijven komen, ga je hiermee akkoord.